GÜNDOĞDU; KÖR, RUHSUZ, DİNSİZ BİR ANAYASA İSTİYORMUŞ

Tesiri olur mu bilmeyiz, ancak söylemeden de duramadık.Bu işler kimlere kalmış yarabbim. Adamlar anayasa uzmanı olmuşlar.

GÜNDOĞDU; KÖR, RUHSUZ, DİNSİZ BİR ANAYASA İSTİYORMUŞ
Beyhude gamlanma divane gönül Cümle alemin rızkını veren vardır
Yaptığın hatayı görmüyor sanma
Kalpte gizli en derin sırları bilen vardır
Mal-ı emlakım var deyu güvenme
Arkam var deyu dayanma
Sırt üstü insanı yere varan vardır

Beyhude gamlanma divane gönül
Cümle alemin rızkını veren vardır

Derdime vakıf değil canan
Beni handan bilir
Hakkı vardır şad olanlar
Herkesi şadan bilir

Söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil
Çektiğim alamı bir ben birde Allah’ım bilir

                                                                 Fuzuli
 
Tesiri olur mu bilmeyiz, ancak söylemeden de duramadık.Bu işler kimlere kalmış yarabbim. Adamlar anayasa uzmanı olmuşlar.Olmuşlar da, her türlü değeri terk etmekten de çekinmiyorlar, o kadar pervasız olmuşlar ki;RUHSUZ, KÖR DİNSİZ BİR ANAYASA İSTİYORUZ diye bas bas bağırıyorlar. Hem de ulu orta, 900 kişinin önünde ve de alkış alıyorlar. Kim mi bağırıyor, Memur Sen ve Eğitim Bir Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, Kızılcahamam’da ilçe temsilcileri toplantısında bakın neler diyor, nasıl bir anayasa istediğini hangi cümlelerle anlatıyor.
 
“Yeni anayasada tek derdimiz, insanı olduğu gibi kabul etmesidir. Bizler asla hakları pazarlık konusu yapmayız. İnsanlık ortak paydasında hemfikirsek, Müslüman olmasının, dinsiz olmasının, solcu olmasının, sağcı olmasının hiçbir önemi yok. Ruhsuz, kör, dinsiz bir anayasa istiyoruz, ki devlet vatandaşına eşit mesafede olabilsin. Kimin ne giyeceğine, çocuğunun din dersi alıp almayacağına devlet karar vermesin. Vatandaşını tanımlayan değil, tanıyan devlet istiyoruz. Bundan sonra en büyük işimiz yeni anayasa olacak”  
 
İnsanın sağcı, solcu, dinli ya da dinsiz olmasını anlarız da, yüzde 99’u Müslüman olan bir ülkede dinsiz bir anayasa isteğini anlamak biraz zor geliyor.Kabul etmek ise meşrebinize kalmış. Dinsiz anayasa isteyen Gündoğdu devam ediyor ; 
Okullarda din ve değerler eğitimi verilmesini önemsediklerine dikkat çeken Gündoğdu, “Kur’an kurslarına yaş sınırı getiren düzenleme kaldırılmıştır. Bunda Eğitim-Bir-Sen’in sağladığı katkı büyüktür. Değerlerimiz adına bu ülkede hangi olumlu gelişme varsa, en samimi, en akılcı önerilerin sahibi Eğitim-Bir-Sen olmuştur” şeklinde konuştu.
 
Okuyunca Allah Allah demekten kendinizi alamıyorsunuz, sormak gerekmez mi, dinsiz anayasa ile dinli eğitimi nasıl yapacaksınız. Kör ve ruhsuz anayasa ile değerler eğitimi nasıl başarılacak?
 
Tabi adam gaza gelmiş, kimseden korkmuyor, nasılsa vatansever, milliyetçiyim, dindarım diyenler de bunlara üye olmuş, kimden korkacak, kimden çekinecek, devam ediyor;“Türküm, doğruyum, çalışkanım deyince insanlar doğru, çalışkan mı oluyor? Bunları düşünmek lazım. Bırakın andımızı, çocuklarımıza her gün koro halinde Fatiha’yı bile okutsanız tiksindirirsiniz.”
 
Dinleyenlerden bir kişi bile çıkıp, peki ne mahzuru var?”Türküm demeyince mi, doğru olunur, çalışkan olunur.Türk olmak çalışkan olmanın, doğru olmanın önünde engel midir?” diye sormuyor. Tabi artık bu ülkede, Türküm demek suç ya, bölücülük yapmakla eş değer ya.Herkes kendini tanımlamalı, her kes etnik kökeni ile gurur duymalı ama Türksen, buna hakkın yok, dersen en büyük ayrılıkçı olursun.Türk olduğu çocuklarımıza asla öğretilmemeli, tabi, bu da ruhsuz, kör, dinsiz bir anayasa ile mümkün olabilir.”Fatiha” kelimesi ile birlikte “tiksinmek” kelimesini yan yana düşünebilen aklı selim bir insan var mıdır?Ahmet Gündoğdu, bunu da söylüyor, diyor ki;çocuklarımıza her gün koro halinde Fatiha’yı bile okutsanız tiksindirirsiniz.” Asıl tiksindirici olmak, bu sözleri söyleyecek kadar basireti bağlı olmaktır.
 
Tabi ruhsuz, kör ve dinsiz bir anayasa lafını duyunca Anayasanın ilk üç maddesini de hatırlamak lazım, bir hatırlayalım;

BİRİNCİ KISIM
Genel Esaslar
 
I. Devletin şekli
MADDE 1.– Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
II. Cumhuriyetin nitelikleri
MADDE 2.– Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk Devletidir.
 III. Devletin bütünlüğü, resmî dili, bayrağı, millî marşı ve başkenti
MADDE 3.– Türkiye Devleti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçedir.
Bayrağı, şekli kanununda belirtilen, beyaz ay yıldızlı al bayraktır.
Millî marşı “İstiklal Marşı”dır.
Başkenti Ankara’dır.
 
Ahmet Gündoğdu gibileri yıllarca laikliğin dinsizlik olduğunu iddia ederek, laikliği yerden yere vurdular, bir çok kişi laikliğin dinsizlik olmadığını, din ve devlet işlerini ayırmak olduğunu açıklamaya çalıştı, ancak, Gündoğdu, konuşmasında görüleceği üzere laik bir anayasayı değil, doğrudan doğruya dinsiz bir anayasayı savunur olmuş.Hayrettir ki, laiklik dinsizlik diyerek yıllarca, laiklik karşıtı olacaksınız, bugün çıkıp kör, ruhsuz ve dinsiz bir anayasa isteyeceksiniz.
 
Gündoğdu’nun ruhsuz, kör, dinsiz anayasa ifadelerinden ne anlamalıyız? Evet anayasa kör olmalıdır, milli olan her değerimize kör bakmalıdır, Atatürk’ü ve savunduğu değerleri de göremeyecek kadar kör olmalıdır, ruhsuz olmalıdır ki, bizim çocuklarımız Türklük duygusundan uzak yetişmelidir, Türke ve Türklüğe ait tüm değerlerden uzak bir ruhsuzluk içinde olmalıdırlar.Türkçe devlet dili olmamalı, ana dilde eğitime kapı aralanmalıdır.Milli birlik ve bütünlüğümüzün anlamı da kalmamalıdır.Bayrağın ay yıldızını da, al rengini de göremeyecek kadar kör bir nesil oluşmalıdır. Dinsiz anayasayı da varın siz yorumlayın.
 
Biz Türk Eğitim Sen olarak, kör değil, her şeyin farkında olan bir nesil için, milli birlik ve beraberliğimizi de kavramış, özümsemiş bir nesil için, kör olmayan, ruhu olan bir anayasa istiyoruz. Dinsiz değil, önce yüce dinimiz İslama, her dine ve mensuplarına saygıyla yaklaşan bir anayasa istiyoruz. Türk olmaktan utanç duyan, kompleksli bir nesil değil, diline, milli ve manevi değerlerine bağlı, evrensel değerlere de saygı duyan bir nesil için anayasa istiyoruz.
 
Yoksa bu sözleri pervasızca söyleyenlere cesaret verenlerden misiniz?  Bu sözleri söylemek için tüm değerlerden uzak bir insan olmak gerekmez mi?Bu sözleri söylemek, bir insanın çıkabileceği şımarıklık, kendini beğenmişliğin seviyesini de göstermektedir.Kendi benliğinden hu kadar uzaklaşmış insanların, inandığını söylediği değerlere de ne kadar inandığını samimiyetle sorgulamak gerekir.Elinizle, dilinizle, bir başka yolla verdiğiniz destekle, hangi tür canavarlar yarattığınızın ne zaman farkına varacaksınız?
 
TÜRK EĞİTİM SEN GENEL MERKEZİ
 
 
Güncelleme Tarihi: 11 Ekim 2011, 00:00
YORUM EKLE
YORUMLAR
serhat er
serhat er - 10 yıl Önce

birinci koyu yazılan(Ahmet Gündoğdu'nun ifadesi)yerdeki sözlerin ne anlatmak istediğini anlamak için düşünce ufkunun geniş olması gerekiyor,yazıya bakarsak ufkun genişliği ortada.k?nc?k'a allah akıl fikir versin.

salih
salih - 10 yıl Önce

Sana ve Gündoğduya Allah akıl fikir versin, dün laiklik dinsizlik diybağırıyordunuz, bugün doğrudan doğruya dinsiz, kör ve ruhsuz anayasa istiyorsunuz.Allah sizi ıslah etsin.Koncuk'a ve sendikasına teşekkürleri, gözümüzü açtığı sizin gerçek yüzünüzü gösterdiği için.

Müslümanın Şerrinden Müslümanlığa Sığınırım ~
Müslümanın Şerrinden Müslümanlığa Sığınırım ~ - 10 yıl Önce

Dinsiz, kör ve ruhsuz bir anayasa materyalist düşünceden mi esinlenecek... Ruhsuz bir anayasa insanı meta olarak mı algılayacak...Hani siz anti laiktiniz şimdi laik oldunuz dinsiz bir anayasa isterken..Bu söylenenleri başka bir düşünce grubundan biri olsa hemen aslan kesilir insanları dinsiz ilan ederdiniz. Bu ne perhiz bu ne turşu... Allah Allah...Hoca Ahmet Yesevinin dediği gibi müslümanın şerrindenn Allah'a ve müslümanlığa sığınırım.

Türk Devleti Anayasası
Türk Devleti Anayasası - 10 yıl Önce

Selam! Haber altında bulunan yorumlara baktım ve ne gördüm. Bazı yorumcular kör, ruhsuz ve dinsiz anayasa isteyen Sayın Gündoğdu’ yu ve kendilerini dünyanın en zeki insanları olarak görmektedirler. Kendilerine muhalif olan Sayın Koncuk’ u ve Türk Eğitim’ Sen lilerin zekaları yorum yapmaya çalışmışlar beyefendiler. Çünkü bunlar ilim yutmuşlar (Haşa)Allah bunlara beyin okuma görevi vermiş kim zeki kim daha az zeki ayırt edebiliyorlar. Bizlerde bu beyefendilerin kölesiyiz. Kölelerin konuşmaya, yazmaya ve hatta yaşamaya hakkı olmaz feslsefesine sahip efendiler. Ve bu Beyefendiler niçin kör, sağır, dilsiz, vicdansız, dinsiz, ruhsuz tuzsuz bir anayasa istediklerini anlatıyorlar. Bunu biz köylülerin anlama şansı yok çünkü bunlar şehre vardıklarında leblebi oldular…Yüce Allah insanın önce ruhunu yaratmıştır. İnsan ruhuna Yaratıcı kendinden bir şeyler katarak insana yaratılıştan gelen bir fıtrat ortaya koymuştur. Ve insan yaptığı icra ettiği her işe kendi ruhundan bir şeyler katmıştır. Beş bin yıllık Türk Devlet kültürünü yeniden şekillendirmek için yola çıkacaksın ve buna ruh katmayacaksın. Sen ruhsuzmusun be gafil. Bunca yıllık birikim çöpe mi atacaksın? O çok bahesttiğin Osmanlı Devletinin ruhunu ne yapacaksın. Pardon sizler zekiydiniz.Kör bir anayasa hiçbir değeri olmayan değerler manzumesi kime? Bu ülke de yaşayan bu milletin kendi öz değerlelerini yansıtmak gelecek kuşaklara Türk devlet yapısını miras bırakabilmenin en önemli mihenktaşlarından biride anayasadır. Siz Danıştay, Sayıştay ve Yargıtay gibi birçok kurumumuz Osmanlı dan miras kalmıştır. Cumhuriyet bu kurumları yıkıp atmamıştır.Bu ruhsuz anayasa ilkeleri ilk sosyalizm rejimlerinde ortaya atıldı. Lenin, Stalin olsun dinsiz, ruhsuz ve kör anayasa için çok çalıştılar. Hatta kiliseleri, Camileri müze yaptılar. Çünkü onlara göre devletin Vicdanı, dini, ruhu olmazdı. Hatta devlet kördü. Onlara göre sınıfsız bir toplum içindi bu yaptıkları. Bu yapılanlar sonucunda sınıfsızlığın içinde başka bir sınıf ortaya çıktı bu da ayrı. Şimdi bizim çok zeki kardeşlerimiz sanki ilk defa ampulü bulmuşçasına kör, ruhsuz ve dinsiz anayasa istiyorlar, garip değil mi? Bu söylenenler bir seküler veya başka bir düşünceye sahip birileri tarafından dile gelseydi ne dinsizliği, vicdansızlığı kalırdı.Bence anayasa Büyük Türk Milletini ifade edebilmelidir. Tabi bunun yanında farklı görüşten insanlara da anayasal güvence olmalıdır. Yeni anayasamızın ruhu olmalı görebilmeli tabi vicdanı olmalıdır.

şehmettin
şehmettin - 10 yıl Önce

Anlatılmak istenen çok açık, devlet insanların dinine karışmasın, din yerine kendi oluşturduğu dini vatandaşına dayatmasın. Sanki büyük balık yakalamış gibi bundan mana çıkarmaya çalışmayı anlamakta zorluk çekiyorum doğrusu.

hasan
hasan - 10 yıl Önce

Yahu insanların dinine karışmamak için dinsiz mi olmak lazım?Hem dine saygılı olur, hem de diğer dinlere ve din mensuplarına saygılı olabilirsiniz.Kör ve ruhsuz olmak iddiası ise bu adamların içyüzünü ne güzel açığa çıkarmış.Biz tüm dinlere saygılı ama dinsiz olmayan bir anayasa istiyoruz.Ruhu da cumhuriyetimizin, kurucu iradenin ruhu ile dolu olmalıdır, her değerimize saygılı olmalı ve kör olmamalıdır.esas kör, ruhsuz olanlar bunları söyleyen adamdır, dinsiz demiyorum ama ne olduğundan şüphe de duymadan edemiyorum.sayın koncuk teşekkürler.Bunların hakkından sen gelirsin.

SIRADAKİ HABER